True Line 'Groeit Door'

Update 1 juli 2016: Zekerheden toegevoegd. Zie updates voor meer informatie.

De snel groeiende markt van hairextensions

Welke vrouw vindt mooi haar niet belangrijk? Mooier, langer en voller haar kan het zelfbeeld van vrouwen aanzienlijk verhogen. Daarom is het begrijpelijk dat veel vrouwen hun haar verven, verlengen en dikker maken. Honderden miljoenen vrouwen gebruiken hairextensions om hun haar langer te maken of om een grotere bos haar te krijgen. Een hairextension is een plukje haar, dat op diverse manieren aan het eigen haar wordt bevestigd. Werden hairextensions vroeger met name gebruikt door beroemdheden, tegenwoordig is deze markt toegankelijk voor iedereen. 

Hoeveel vrouwen kent u die hairextensions gebruiken? Heel waarschijnlijk niet veel. Uit een recent onderzoek in de Verenigde Staten bleek dat daar maar liefst één op de drie vrouwen hairextensions gebruikt, maar dat 87% van de ondervraagden niemand had verteld deze te dragen. 

De markt van haarextensions is daardoor heel privé, maar tegelijkertijd enorm groot. De wereldwijde hairextensions markt heeft een waarde van 1.400 miljard dollar, met een groei van jaarlijks 40% in de laatste vijf jaar. True Line Hairextensions groeit door in deze snel groeiende markt van hairextensions.

Marjory Alice, het gezicht van True Line

Aan de basis van True Line liggen de inspanningen van Marjorie Wijnaar (33) ook wel bekend als Marjory Alice (artiestennaam). Zij studeerde Management, Economie en Recht en begon nog tijdens haar studie te werken als styliste waardoor ze in aanraking kwam met hairextensions. Omdat de kwaliteit van in Nederland beschikbare hairextensions tegenviel, ging ze op zoek naar de juiste hairextensions en de optimale bewerking. Zij heeft hiertoe gezocht in India, Peru, de Verenigde Staten, Dubai, Londen etc. en heeft wereldwijd diverse gespecialiseerde haarextensie-opleidingen gevolgd. Het kostte uiteindelijk zo’n acht jaar om goed mensenhaar en de optimale bewerking van dat haar te vinden. Dit heeft geresulteerd  in hairextensions, die niet klitten, niet snel droog worden, niet pluizen, jarenlang mee gaan en goed geverfd kunnen worden zonder dat de hairextensions beschadigen.

Tot voor kort heeft Marjorie geprobeerd de verkoop van hairextensions te combineren met een hair-/beautysalon, maar deze combinatie bleek niet goed te werken: teveel aandacht en geld moesten worden verdeeld over zowel de salonactiviteiten als de hairextensionactiviteiten waardoor de salonactiviteiten verliesgevend werden. Om die reden heeft ze besloten de hair-/beautysalon af te stoten en zich puur te richten op het uitbouwen van de groothandel  in hairextensions.

Financieringsbehoefte

De financieringsbehoefte is € 110.000,- voor de inkoop van voorraad en voor werkkapitaal. Het gehele bedrag wordt via crowdfunding opgehaald in de vorm van een annuïteitenlening. De looptijd is 60 maanden tegen een rentepercentage van 8% per jaar. U kunt al vanaf € 100 een lening verstrekken. De voorraadfinanciering is noodzakelijk door een toenemende vraag vanuit het (groeiende) kappersnetwerk van True Line. Het produceren van True Line kost vijf weken. Door een grotere voorraad te creëren kan ook meer worden omgezet. De financieringsbehoefte is gebaseerd op een cashflowprognose voor de komende vijf jaar.

De activiteiten en groeikansen

Een hairextension is een plukje haar dat aan het eigen haar kan worden bevestigd. Dit kan op diverse manieren en in verschillende lengten, kleuren en hoeveelheden. De markt van hairextensions is met een waarde van 1.400 miljard dollar enorm groot te noemen en deze markt wordt gedomineerd door de Verenigde Staten (met een aandeel van 50%), gevolgd door Europa en China. 

True Line onderscheidt zich door zich te richten op het hoge segment, de verkoop van hairextensions van een hele hoge kwaliteit. Deze hoge kwaliteit wordt bereikt doordat de hairextensions van True Line meer dan vijftig behandelingen ondergaan, alvorens deze worden verkocht. Hierdoor kunnen de hairextensions van True Line bijna twee jaar mee, terwijl deze normaliter maar enkele maanden tot een half jaar mee kunnen.

Daarnaast richt True Line zich op business to business: verkoop vindt plaats aan kapsalons en niet aan particulieren. Hierdoor kunnen kapsalons de hairextensions tegen een groothandelsprijs inkopen en verdienen door de marge op de producten en op het inzetten van de hairextensions. Concurrenten verkopen ook direct aan particulieren, die met zelf ingekochte hairextensions naar een kapsalon gaan om deze daar in te laten zetten. Dat is voor kapsalons veel minder aantrekkelijk.

Veel kapsalons in Nederland houden zich nog niet bezig met hairextensions. Daardoor is er in Nederland sprake van een enorme potentiële groeimarkt. In de Verenigde Staten is de hairextensions markt de laatste vijf jaar met zo’n 40% per jaar gegroeid. Volgens de Amerikaanse Professional Beauty Association bedroeg de groei van het aantal kapsalons die hairextensions aanbieden in de laatste twee jaar bijna 30%. True Line is een eigen Hair Academy gestart, waar professionele kappers wordt geleerd hoe ze  de True Line hairextensions moeten inzetten. Hiermee wordt niet alleen een groei van de afzet beoogd, maar wil True Line ook de kwaliteit waarborgen van het inzetten en verder behandelen van de door haar geleverde hairextensions.

Het patent op de onzichtbare microring

Een manier om hairextensions te bevestigen, is door gebruik te maken van microringen. Deze microringen zijn echter soms door het haar te zien, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Marjorie heeft microringen ontwikkeld, die bedekt zijn met haartjes en daardoor “onzichtbaar” zijn. Heel recentelijk is er een internationaal patent verkregen op deze uitvinding, waarbij is erkend dat deze uitvinding uniek en vernieuwend is. Alhoewel de omzetverwachting hoog is, is er uit voorzichtigheid geen omzet meegenomen in de cashflowberekening.

Financiële toelichting

Verwachte omzet en kosten
Uitgangspunt van de omzet zijn de ruim 20 kapsalons die nu al klant zijn die elke maand gemiddeld € 500 aan haarextensions bestellen (dat zijn twee klanten per kapsalon per maand). De ervaring tot nu toe laat zien dat de bestellingen per kapsalon soms groter zijn, maar dat de voorraad niet altijd toereikend is. Er wordt vanuit gegaan dat er elke maand vijf kapsalons bij komen als klant. De omzet voor 2016 wordt op € 150.000 geprognosticeerd. 
De omzet voor de opleidingen is voorzichtig geprognosticeerd op 5 personen per maand, oplopend naar 10 personen per maand in een korte tijd. Daarna is de omzet in de prognose stabiel gehouden. De verwachting is echter dat dit wel meer kan groeien.
De kosten bestaan voornamelijk uit salariskosten en de kosten van de huur van het pand.

Cashflow
De cashflowprognose laat zien dat met deze uitgangspunten in alle jaren ruim voldoende liquiditeit zal zijn om de annuïteiten te betalen.

Solvabiliteit
Tot nu toe is alles gefinancierd met een achtergestelde lening van de holding van € 50.000. Deze lening is achtergesteld op de lening van de crowd en gedraagt zich als eigen vermogen. Er zijn verder geen andere leningen.

Zekerheden
Er worden voor deze lening geen zekerheden verstrekt.

Beloningen

Middels crowdfunding wil True Line niet alleen het geld ophalen om extra voorraad aan te kopen, maar ook nieuwe kapsalons aantrekken. Om die reden krijgen kapsalons, die met minimaal  2.000 euro meedoen, naast een gratis opleiding ook 10% extra korting op de groothandelsprijzen. Het bedrag aan korting is daarbij gelimiteerd tot het bedrag van de lening en deze geldt alleen over bestellingen die binnen zes maanden bij onze vestiging in Rotterdam zijn gedaan. 

Eenieder die meedoet wordt uitgenodigd voor een lunch, waarbij True Line een bedrijfspresentatie zal geven.

 

Website True Line Hairextensions:
http://www.truelinehairextensions.com

Twitter True Line Hairextentions:
https://twitter.com/TrueLineHair

Facebook True Line Hairextensions:

https://www.facebook.com/truelinehairextensions

Updates

Zekerheden toegevoegd

Geplaatst op 1 juli 2016 om 13:50

Verpanding voorraden en vorderingen
Het project van True Line staat nu een aantal weken gepubliceerd. Om het project nog aantrekkelijker voor investeerders te maken, is met de onderneemster Marjorie Wijnaar overlegd welke zekerheden er kunnen worden afgegeven.  Er is voor gekozen om de voorraden en de vorderingen op debiteuren aan de crowdfunding-investeerders als onderpand voor de lening af te geven.

Toevoeging aan de leningsovereenkomst (addendum)
Om deze zekerheden contractueel vast te leggen, wordt er een addendum toegevoegd aan de leningsovereenkomst. Dit addendum kunt u onderaan deze update inzien en downloaden.
Als het bedrag bijeen wordt gebracht en de crowdfunding geslaagd is, zal elke investeerder dit addendum op naam ontvangen. Deze zekerheden gelden uiteraard ook voor investeerders die al hebben ingelegd.
De zekerheden lopen via de Stichting Incasso All4Funding. Op het moment dat deze uitgewonnen dienen te worden, dan zal de Stichting namens de investeerders optreden.

17 kapsalons erbij als klant
De vertegenwoordigster die voor True Line kapperszaken bezoekt, is weer door True Line ingezet. Dit is gecombineerd met een mailingactie. In twee weken zijn er maar liefst 17 kapsalons als klant bijgekomen. Bijna een verdubbeling van het huidige aantal klanten. Deze kapsalons zullen na een opleidingstraject orders gaan plaatsen. Het is echt noodzakelijk om de voorraad uit te breiden om ook deze nieuwe klanten goed van dienst te kunnen zijn.

€ 900,00
geïnvesteerd van de € 110.000,00

0,8%


Rating
S2 - starter, goede financiële verwachtingen
Tweede rating
CCC
Financiering
annuïteitenlening
Rente per jaar
8,0%
Looptijd
5 jaar

In samenwerking met